شماره تماس: ۴۱۴۰۹-۰۲۱


یکی از مواردی که می تواند بر زیبایی ظاهری آقایان تاثیر گذار باشد ریش و سبیل است. متأسفانه در برخی از آقایان، رشد مو در صورت (در قسمت ریش و سبیل) به خوبی و کامل صورت نمی گیرد و در برخی از آقایان، ریزش مو در این نواحی وجود دارد. در نتیجه پزشکان به این فکر افتادند که راهی برای حل این مشکل پیدا کنند. کاشت تارهای مو در قسمت ریش و سبیل که با عنوان کاشت ریش و سبیل از آن یاد می شود از جمله راه های درمانی در این زمینه می باشد که توانسته در میان آقایان محبوبیت زیادی داشته باشد.
علت ریزش ریش و سبیل

علت ریزش ریش و سبیل


رشد مو در قسمت ریش و سبیل همانند رشد مو در سر هر فرد می باشد و همان طور که موهای سر افراد شروع به ریزش می کند در برخی از افراد رشد مو در صورت با اختلال ایجاد شده و ریزش موی ریش و سبیل افزایش می یابد. عوامل زیر می توانند از اصلی ترین عوامل ریزش مو در ریش و سبیل شمرده شوند:

X بیماری های خاص که سبب ریزش مو می شوند (ریزش سکه ای در صورت)،

X آسیب دیدگی در نواحی که رشد موی صورت در آن اتفاق می افتد،

X عدم تعادل در هورمون های فرد،

X سبک زندگی افراد (تغذیه و رعایت نظافت و... ).
عکس گرافیکی-روش های کاشت ریش و سبیل

روش های کاشت ریش و سبیل


به منظور کاشت ریش و سبیل می توان از سه روش بهره گرفت: کاشت ریش و سبیل به روشFUT، کاشت ریش و سبیل به روش FIT، کاشت ریش و سبیل به روش BHT که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

کاشت ریش و سبیل به روش FUT


در کاشت ریش و سبیل به روش FUT (follicular unit transplantation)، از یک برش به صورت نواری (که معمولا بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر است) فولیکول های مو برداشته شده و در قسمت هایی از صورت که مورد نیاز است کاشته می شود. این برش طی پروسه ای به صورت میکروسکوپی صورت می پذیرد و جراح در اتمام کار، لبه ی برش ایجاد شده را می بندد و تنها یک خط باریک صورتی رنگ در پشت سر باقی خواهد ماند.
محل برداشت مو در ناحیه اهدا کننده
کاشت فولیکول در کاشت ریش و سبیل در روش fut
برداشت نواری فولیکول در کاشت ریش و سبیل به روش fut

مزیت های کاشت ریش و سبیل به روش FUT


مقدار بیشتری مو (گرفت) می تواند از ناحیه ی اهدا کننده (donor area) برداشت شود.

گیرایی پیوند موهای کاشته شده بیشتر است.

گرفت ها به صورت دستی از برش نواری، زیر میکروسکوپ بریده می شوند، به همین دلیل، با کیفیت بالاتری به دست می آیند (چربی و بافت اطراف ریشه های مو آسیب نمی بیند).

محل برداشت مو در ناحیه اهدا کننده، تُنک و تکه تکه دیده نمی شود.

کاشت ریش و سبیل به روش FIT


این روش کاشت، روشی پرطرفدار در کاشت موهای صورت آقایان است. کاشت مو به روش FIT (follicular isolation technique) دارای مزایای زیادی می باشد که این مزایا در کاشت مو های صورت نیز دیده می شود. یکی از مهم ترین این مزیت ها نسبت به روش کاشت FUT، این است که جای زخم و بخیه در محل اهدا کننده ی مو باقی نخواهد گذاشت. زمان بهبودی این روش کاشت، سریعتر از روش FUT می باشد و فرد در زمان کوتاهی بعد از این کاشت، می تواند به فعالیت های روزانه ی خود باز گردد.
عکس گرافیکی نقاط فولیکول مو در کاشت ریش و سبیل به روش fit
عکس گرافیکی برداشت فولیکول مو در روشfit برای کاشت ریش و سبیل
عکس گرافیکی روش برداشت گرافت های مو درکاشت ریش و سبیل به روش fit

مزیت کاشت ریش و سبیل روش FUE


جای زخم و بخیه خطی باقی نمی ماند. جای برداشت مو از ناحیه اهدا کننده، به ندرت قابل مشاهده خواهد بود.

سرعت بهبود وضعیت جسمانی فرد بعد از کاشت بالاست.

بعد از کاشت سریع تر از روش های دیگر می توان به فعالیت های جسمانی و روزانه بازگشت.

کاشت ریش به روش BHT


کاشت ریش به روش BHT (body hair transplant) همانند کاشت مو به روش BHT، دارای مزایایی می باشد که توانسته امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. از مهم ترین این مزایا می توان به این مورد اشاره نمود که محل برداشت مو، از پشت سر نبوده، و فرد نگران دیده شدن محل برداشت مو در ناحیه اهدا کننده نخواهد بود.
مزیت کاشت ریش و سبیل به روش BHT

مزیت کاشت ریش و سبیل به روش BHT:


نتیجه کاملا طبیعی به دست می آید.

موهای سر کوتاه نخواهد شد.

جای زخم و بخیه پشت سر باقی نمی ماند.
کاشت ریش و سبیل برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ریش و سبیل برای چه کسانی مناسب است؟


به طور کلی دو دسته از افراد می توانند از کاشت ریش و سبیل بهره برند: دسته ی اول، کسانی هستند که از نداشتن ریش و سبیل در صورت به خاطر تاثیری که بر زیبایی آنها دارد رنج می برند، و دسته ی دوم، افرادی هستند که در صورت خود زخم و یا اسکاری دارند که قصد دارند با کاشت ریش و یا سبیل عیوب موجود را در صورت خود رفع و پوشیده نمایند.
در چه سنی می شود کاشت را انجام داد؟

در چه سنی می شود کاشت را انجام داد؟


در خصوص سن مناسب برای کاشت، باید گفت نمی توان سن خاصی را برای این جراحی در نظر گرفت. اما به طور کلی، برای افرادی که نیاز دارند بنا به دلایل مختلف اقدام به این عمل نمایند، لازم است در یک جلسه توسط متخصص پوست و مو، مشاوره شوند. در این جلسه فاکتور هایی مانند سن فرد و شرایط پوست و موی فرد مورد بررسی قرار می گیرد. هم چنین، پزشک متخصص اطمینان حاصل می کند که دوران طبیعی رشد ریش و سبیل به پایان رسیده، سپس در مورد کاشت تصمیم گیری می نماید.
مراقبت های قبل از جراحی کاشت ریش و سبیل

مراقبت های قبل از جراحی کاشت ریش و سبیل


در کاشت ریش و سبیل مانند تمامی کاشت های دیگر، باید قبل از اقدام به این جراحی از مصرف الکل پرهیز کرد چرا که مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند سبب رقیق شدن خون گردد. این امر می تواند برای شما به هنگام کاشت در تمامی روش های موجود دردسرساز باشد. نکته ی حائز اهمیت در این نوع کاشت توجه به تغذیه فرد قبل از جراحی کاشت می باشد؛ چرا که عدم توجه به تغذیه و یا داشتن رژیم های سخت غذایی می تواند سبب شود که فرد بعد از کاشت دیرتر بهبود یابد و یا زمان جلسه کاشت، طولانی گردد.
مراحل کاشت ریش و سبیل


مراحل کاشت ریش و سبیل


در روش های مختلف کاشت ریش و سبیل، مانند دیگر کاشت های موجود، لازم است که فولیکول های مو از سر و یا ناحیه اهدا کننده ی دیگری، برداشته شده، سپس به نواحی مورد نظر در صورت که از قبل مورد تایید پزشک متخصص بوده است پیوند داده شوند. این روش می تواند زیبایی را به چهره ی بسیاری از آقایان که از نداشتن ریش و سبیل رنج می بردند باز گرداند.
دوران نقاهت کاشت ریش و سبیل

دوران نقاهت کاشت ریش و سبیل


دوران نقاهت کاشت ریش و سبیل در میان افراد می تواند کمی متفاوت باشد ولی به صورت کلی نیاز است که فرد بعد از انجام این کاشت از فعالیت های جسمانی خود داری نماید. در نتیجه اگر فرد دارای شغلی است که در آن به صورت مداوم باید فعالیت جسمانی داشته باشد بهتر است که تا چند روز بعد از این کاشت از رفتن به سر کار خودداری نماید. باید گفت که این زمان در نظر گرفته شده برای استراحت بعد از کاشت، در افراد مختلف، متفاوت است و پزشک متخصص در این زمینه می تواند بهترین زمان را با توجه به شرایط فرد در نظر گیرد.

مراقبت های بعد از جراحی کاشت


بعد از کاشت ریش و سبیل از انجام موارد زیر باید خودداری نمود:

X لمس محلی که در آنها کاشت انجام گرفته است.

X خاراندن محل کاشت.

X فعالیت های جسمانی شدید و قوی (مانند ورزش کردن).

X استفاده از داروهای رقیق کننده خون (در این موارد، حتما پزشک متخصص را قبل از عمل در جریان قرار بدهید).

X مصرف نوشیدنی های الکلی.

X شنا و یا استفاده از وان آب گرم.

X حضور در فضاهایی مانند سونا و اتاق های بخار.

اهمیت مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل


به طور کلی بهترین نتیجه بعد از کاشت ریش و سبیل زمانی رخ خواهد داد که مراقبت های بعد از کاشت به طور جزء به جزء توسط فرد و تحت نظر پزشک متخصص رعایت گردد. در نتیجه توجه به مواردی که در بالا به آنها پرداخته شد، می تواند برای افراد نتایج بهتری به ارمغان آورد.
آیا انجام کاشت ریش و سبیل نیاز به بستری شدن دارد ؟

آیا انجام کاشت ریش و سبیل نیاز به بستری شدن دارد؟


باید دانست که انجام کاشت ریش و سبیل نیاز به بستری شدن ندارد و بعد از اتمام کاشت، فرد می تواند به خانه باز گردد. تنها مقدار کمی سوزش و یا خارش در محل کاشت احساس می شود، اما لازم است بعد از انجام این کاشت به توصیه ها و بایدها و نبایدهای پزشک متخصص در خصوص مراقبت های بعد از کاشت توجه نمود.

تراشیدن ریش و سبیل بعد از کاشت ریش و سبیل به چه صورت است؟


بعد از انجام عمل کاشت مو، تا حدود دو هفته طول می کشد تا محل زخم ها التیام یابد و تا حدود ۲ ماه بعد از کاشت، موهای کاشته شده دچار ریزش می شوند. به طور معمول افراد بعد از گذشت زمانی در حدود ۴ تا ۵ ماه بعد از کاشت ریش و سبیل می توانند به اصلاح موهای این نقاط بپردازند. حدود ۵ تا ۶ ماه بعد از کاشت مو، می توان با صلاح دید پزشک متخصص، ناحیه صورت تراشیده شود. بهتر است زمان دقیق این کار را از پزشک متخصص خود سوال نمایید تا با این کار به رشد موهای کاشته شده در این قسمت آسیبی نرسد. لازم به ذکر است که بهتر است این عمل به آرامی و با احتیاط صورت پذیرد؛ چرا که بعد از کاشت، پوست حساسیت بیشتری نسبت به قبل دارد.
5 ماه بعد از کاشت ریش و سبیل
۵ ماه بعد از کاشت
تغییرات بعد از کاشت ریش و سبیل
بلافاصله بعد از کاشت
قبل از کاشت ریش و سبیل
قبل از کاشت
رشد موهای کاشته شده چگونه است؟

رشد موهای کاشته شده چگونه است؟


رشد نهایی موهایی که در ریش و سبیل کاشته شده اند در حدود ماه چهارم از زمان شروع کاشت صورت می گیرد و به ریش و سبیل افراد شکلی طبیعی و زیبا خواهد داد. خوشبختانه باید گفت که این رشد به صورت کاملا طبیعی است و می تواند تأثیرات بسزایی در ظاهر کلی افراد بگذارد.

آیا ریزش ریش بعد از کاشت، طبیعی است؟

آقایانی که اقدام برای کاشت ریش و سبیل نموده اند بعد از دو تا سه هفته شاهد ریزش کلی موهای کاشته شده در این قسمت ها خواهند بود. باید دانست که این موها به صورت موقت ریزش پیدا خواهند کرد و این امر کاملا طبیعی است و در میان تمامی افرادی که کاشت ریش و سبیل انجام داده اند اتفاق می افتد. بعد از این ریزش، مو های موجود کاشته شده در این نواحی فرصت رشد پیدا کرده و ظاهری متفاوت برای افراد پدید خواهند آورد.

عوارض احتمالی جراحی کاشت ریش و سبیل


در خصوص عوارض احتمالی باید گفت که این عوارض می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد اما به طور کلی عوارض شایع در این نوع کاشت موارد زیر هستند:
عوارض احتمالی جراحی کاشت ریش و سبیل
X احساس خارش.

X تورم در نقاطی که کاشت در آنها صورت گرفته است.

X حس سوزش در صورت و سر (ناحیه ی اهدا کننده ی مو).

X احساس حس سفتی در صورت و سر.

X پوسته پوسته شدن پوست به صورت موقت.

آیا کاشت ریش و سبیل برای افرد دردناک خواهد بود؟


خوشبختانه باید گفت که انجام این روش برای داشتن ریش و سبیل بدون درد می باشد و فرد در حین انجام کاشت تنها متوجه دردی شبیه به نیشگون خواهد شد. بسیاری از افراد با دیدن عکس های کاشت ریش و سیبل گمان می دارند که این روش می تواند درد فراوانی داشته باشد، اما باید این مژده را به آنها داد که خوشبختانه این طور نیست و این روش می تواند حتی در حالی انجام شود که شخص مشغول بازی کردن با تلفن همراه خود است!
آیا کاشت ریش و سبیل برای افرد دردناک خواهد بود؟

تاثیرات مثبت کاشت ریش و سبیل از نظر شخصیتی

تحقیقات نشان داده است که داشتن ریش برای آقایان می تواند از نظر خانم‌ها جذاب به نظر بیاید. علاوه بر این، ریش و سبیل ها می تواند از نظر شخصیتی مزیت های زیر را برای افراد به همراه داشته باشد:
داشتن ریش می تواند برای افراد، حس امنیت و قدرت بیافریند.
داشتن ریش می تواند سبب شود فرد با هوش به نظر برسد.
داشتن ریش می تواند نقص های صورت از جمله وجود لک ها را پنهان نماید که این امر سبب می شود فرد رضایت بیشتری از چهره ی خود داشته باشد.
داشتن ریش می تواند سبب شود که فرد با اعتماد به نفس به نظر رسد.
تفاوت کاشت مو و کاشت ریش و سبیل

تفاوت کاشت مو و کاشت ریش و سبیل


می دانیم که کاشت ریش و سبیل از خانواده ی کاشت مو می باشد، در نتیجه نمی توان تفاوت خاصی برای این دو روش در نظر گرفت. تنها تفاوت آنها، جنس مو و هم چنین جنس پوست در میان افرادی است که اقدام برای این دو نوع کاشت می نمایند.

هزینه ی کاشت ریش و سبیل


این هزینه مانند تمامی هزینه های کاشت در میان افراد متفاوت می باشد و بستگی به فاکتورهای مختلفی هم چون جنس پوست، جنس مو، نحوه ی کاشت، روش کاشت، تعداد گرفت هایی که باید انتقال داده شوند و ... دارد. این هزینه در هر کلینیک تخصصی پوست و مو می تواند متفاوت باشد، چرا که استفاده از دستگاه های مورد نیاز و مهارت پزشکان و ... بر نحوه ی محاسبه ی هزینه ی کلی ریش و سبیل تاثیر گذار است.

دیدگاه‌ها

(1) محمد 1399-05-09 02:19
امتیاز این نظر: +2

سلام/از سایتتون خیلی استفاده کردم مفید بود/با تشکر فراوان

شما نمی توانید نظری ثبت کنید.

امتیاز این مطلب

7 کاربر به این مطلب رأی داده (اند).
امتیاز داده شده به این مطلب تا کنون: ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال (5 از 5)


وب سایت اختصاصی درمانگاه تخصصی پوست و مو جلوه ماندگار / تمامی حقوق برای مسؤولین درمانگاه محفوظ است / طراحی و توسعه: تیم IT درمانگاه
ارسال فرم مشاوره کلینیک جلوه ماندگار تماس با کلینیک جلوه ماندگار